۱۳۹۰ خرداد ۷, شنبه

Tasavir ShegeftAngiz Az Mojodat Noorani Amagh Darya



عکسهای زیر آبی جدید زیستگاه جانداران اعماق دریا در هاوایی را به شیوه ای به نمایش گذاشته است که تا به حال دیده نشده است. این تصاویر زیبا در تاریکی شب و با استفاده از نور فلش ویژه ای ثبت شده است تا بتواند شگفتی های جهان رنگارنگ زیر آب را به خوبی نمایان سازد.
در میان این تصاویر پرتو ایکس مانند، تصاویری از هشت پاهای کمیاب، عروسهای دریایی و میگوها وجود دارند. این جانداران که هر یک طولی برابر چند سانتیمتر دارند را تنها می توان در سواحل "کایلوا-کُنا" یافت.
"جاشوا لمباس" عکاس 25 ساله این تصاویر می گوید برای ثبت آنها بیش از 400 بار در آبهای تاریک غواصی کرده است. وی برای زیباتر شدن این عکسها تا تاریک شدن هوا صبر می کرد و سپس چهار کیلومتر مسافت را با قایق به میان آب دریا می رفت و در نهایت موتور قایق را خاموش کرده و در آب به غواصی می پرداخت.
خاموش بودن و تاریک بودن محیط باعث می شد وی بتواند به راحتی پلانکتونها را مشاهده کرده و عکس آنها را به ثبت برساند. وی از نور فلش ویژه و ضد آبی برای نوردهی بسیار کوتاه به جانداران استفاده می کرده است تا در تصویر آسیبی به رنگ طبیعی آنها وارد نیاید.
به گفته "لمباس" تمامی نورهای دیده شده در تصاویر ناشی از بازتاب طبیعی نور توسط رنگدانه های موجود در بدن این جانداران است:
برای ثبت این تصاویر بیش از 400 بار غواصی در تاریکی انجام گرفته است
کاپیتان قایق تمامی چراغهای قایق را خاموش می کرد تا نور ضعیف پلانکتونها و دیگر آبزیان در تاریکی دیده شوند
 تمامی عکسها در تاریکی مطلق به ثبت رسیده اند
به گفته عکاس، دوربینهای مدرن در ثبت نورهای کم ضعیف هستند از این رو وی از نور فلش ضد آب استفاده کرده است
تمامی رنگهای موجود رنگهای طبیعی بازتاب داده شده از رنگدانه های بدن ماهی ها هستند
"لمباس" غواصی در تاریکی را به پرواز در فضا تشبیه می کند


 

هیچ نظری موجود نیست: