۱۳۸۹ بهمن ۱۶, شنبه

تصاویر جالب از نگاه گرانترین میكروسكوپ دنیا

برخی از دانشمندان علاقه‌مند به عكاسی میكروسكوپی با استفاده از گرانترین میكروسكوپ دنیا موفق شدند از اشیاء و لوازم خانه تصاویری بزرگنمایی شده را تهیه كنند.
به گزارش مهر، در خانه اشیای زیادی استفاده می شوند كه ممكن است بدون اینكه جلب توجه كنند هر نقطه ای از فضای خانه را به خود اختصاص دهند و هر یك از ما نیز بی تفاوت از كنار آنها رد شویم، اما زمانی كه این اشیاء زیر نگاه میكروسكوپهای پرقدرت و دقیق قرار می گیرند اسرار خود را آشكار می كنند و می توانند بسیار جذاب و دیدنی شوند.
در این راستا، برخی از دانشمندان و هنرمندان علاقه مند به عكاسی میكروسكوپی، با استفاده از "میكروسكوپ اسكن الكترونی" (SEMs) تصاویری با جزئیات دقیق از اشیای درون خانه تهیه كرد. این تصاویر از لوازم داخل حمام تا آشپزخانه گرفته شده اند.
SEMs برای تهیه تصاویر میكروسكوپی، اجسام را با الكترونها بمباران می كند و سپس با استفاده از یك رایانه نمای بسیار نزدیكی از تصویر می سازد.
تصاویر به صورت تك گرفته می شوند و سپس جزئیات آنها به صورت دستی رنگ می شود. میكروسكوپهای الكترونی بیشتر از میكروسكوپهای نوری معمولی قدرت دارند و درشتنمایی آنها بیش از هزار برابر است. به همین دلیل این نوع میكروسكوپها كه قابلیت درشت كردن اجسام را حتی تا یك میلیون برابر دارند نزد دانشمندان و هنرمندان از محبوبیت بالایی برخوردارند.
براساس گزارش دیلی میل، قیمت یك میكروسكوپ الكترونی بین 150 هزار تا 500 هزار پوند است در تفاوت با یك میكروسكوپ نوری، این میكروسكوپ می تواند تصاویری سه بعدی از یك تك منظره را ارائه كند.

برس ریز لوازم آرایشی

سیم گیتار

سوزن و نخ

نوك یك چوب كبریت مصرف نشده

نخ دندان مصرف شده

دانه های نمك و فلفل

هیچ نظری موجود نیست: