۱۳۸۹ دی ۱۲, یکشنبه

(Bartarin Keshvar ha dar Tourism)

پردرآمد ترین کشورها در حیطه توریسم

صنعت گردشگری یا توریسم روز به روز بیشتر جای خود را بین مردم باز می کند به طوری که بعضی از کشورهای دنیا قسمتی از درآمد سالیانه خود را مدیون این صنعت هستند. بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی سازمان جهانی گردشگری در سال 2008 ، 922 میلیون گردشگر در جهان به گردش پرداختند که این رقم رقمی بی سابقه در تاریخ این صنعت است. این تعداد گردشگر مبلغی در حدود 944 میلیارد دلار خرج کرده اند که نشان از اهمیت درآمد زایی در صنعت گردشگری است. در سال 2010 تعداد گردشگران به 1.6 میلیارد نفر رسید که یک رکورد محسوب می شود. همزمان با بیشتر شدن تعداد گردشگران درآمد حاصل از صنعت گردشگری نیز بیشتر می شود اما این درآمد به طور متوسط میان کشورها تقسیم نمی شود و هر کشوری باتوجه به جاذبه های گردشگری خود درآمد خاصی دارد. البته این درآمد ها بعد از وقوع رکود اقتصادی کاهش پیدا کرده است اما رو به بهبودی است. در مطلب زیر 10 کشور پردرآمد از لحاظ صنعت گردشگری را به شما معرفی می کنیم.

1- آمریکا – 93.9 میلیارد دلار

در سال 2008 ، تعداد 35 میلیون گردشگر از میدان تایمز دیدن کردند، 31 میلیون گردشگر به شهر لاس وگاس سفر کردند و 24 میلیون گردشگر از بازارها و پارک های این کشور در واشنگتن بازدید کردند. با توجه به این آمار این کشور در رتبه ی دوم پربازدید ترین کشورهای جهان و در رتبه ی نخست پردرآمدترین کشورهای جهان از لحاظ صنعت گردشگری قرار دارد. در سال 2008 صنعت گردشگری این کشور درآمدی بیش از 110 میلیارد دلار بدست آورد که تقریباً دو برابر اسپانیا است اما بعد از رکود اقتصادی درآمد حاصل از گردشگری این کشور به حدود 94 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است با این حال هنوز رتبه ی نخست در این فهرست را داراست.

پردرآمد ترین کشورها از صنعت توریسم

2- اسپانیا – 53.2 میلیارد دلار

سواحل فوق العاده زیبا، شهرهای تاریخی، موسیقی زیبای اسپانیایی ، آب میوه های طبیعی و نوشدنی های محلی ، موزه های بارسلونا ، پیست اسکی پیرنه از جمله عواملی هستند که گردشگران را برای سفر به این کشور زیبا ترغیب می کنند. در طول سال های اخیر اسپانیا با توجه به تعداد زیاد گردشگرانی که به این کشور آمده اند اسپانیا بالاتر از کشورهایی چون ایتالیا قرار گرفته و مکان سوم در فهرست محبوب ترین کشورهای جهان و همچنین مکان دوم در فهرست پردرآمدترین کشورهای جهان از لحاظ صنعت گردشگری را بدست آورده است. در دو دهه ی اخیر صنعت گردشگری به یکی از منابع مهم جذب درآمد این کشور تبدیل شده به طوری که در سال 2008 بیش از 60 میلیارد دلار درآمد و در سال 2009 بیش از 53 میلیارد دلار برای اسپانیا جذب کرده است.

پردرآمد ترین کشورها از صنعت توریسم

3- فرانسه – 49.4 میلیارد دلار

مهم نیست شما دنبال چه چیزی بگردید ، مطمئناً هدفتان را در فرانسه پیدا خواهید کرد. میلیون ها گردشگراز سرتاسر جهان این حقیقت را می دانند و هر ساله به این کشور سفر می کنند. پیست های اسکلی آلپ ، سواحل مناسب برای موج سواری، مهمانی های بزرگ در پاریس ، یا نوشیدنی های درجه یک از دلایل سفر گردشگران به این کشور است. در سال 2008 کشور فرانسه 79 میلیون و در سال 2009 74 میلیون بازدید کننده داشت و به همین دلیل رتبه ی اول را در فهرست پربازدید ترین مقاصد گردشگری جهان و رتبه ی سوم پردرآمدترین کشورهای جهان از لحاظ صنعت گردشگری را بدست آورد.

پردرآمد ترین کشورها از صنعت توریسم

4- ایتالیا – 40.2 میلیارد دلار

صنعت گردشگری با درآمدی در حدود 45 میلیارد دلاردر سال 2008 و 40.2 میلیارد دلار در سال 2009 یکی از مهم ترین جنبه های اقتصادی کشور ایتالیا محسوب می شود. هنرهای زیبا، آشپزی درجه یک ، صنعت مد ، سواحل زیبای مدیترانه و فرهنگ غنی این کشور از جمله دلایل محبوبیت این کشور نزد گردشگران است. 44میراث جهانی یونسکو در این کشور قرار دارد که بیش تر از هر کشوری در جهان است. ایتالیا رتبه ی پنجم در فهرست پربازدید ترین کشورهای جهان و رتبه ی چهارم در فهرست پردرآمدترین کشورهای جهان از لحاظ صنعت گردشگری قرارد دارد.

پردرآمد ترین کشورها از صنعت توریسم

5- چین – 39.7 میلیارد دلار

چین یکی از خارق العاده ترین کشورها برای گردشگران است به طوری که روز به روز محبوبیت آن نزد گردشگران در حال افزایش است. در سال 2008، 53 میلیون و در سال 2009، 50 میلیون گردشگر به چین سفر کردند. این تعداد بازدید باعث شده تا چین در رتبه ی چهارم پربازدید ترین مقاصد توریستی دنیا و رتبه ی پنجم پردرآمدترین کشورهای دنیا از لحاظ گردشگری قرار بگیرد. سه شهر پکن ، شانگ های و گوانگ ژو به عنوان پربازدیدترین و ثروتمندترین شهر های چین انتخاب شده اند.

پردرآمد ترین کشورها از صنعت توریسم

6- آلمان – 34.7 میلیارد دلار

آلمانی های خلاق و باهوش خوب می دانند که چطور محصولی پرفروش بسازند، چه این محصول سوسیس باشد چه سیب زمینی و یا ماشین. آلمانی ها برج ایفل ، ساحل های زیبای استرالیا و حتی کلیساهای واتیکان را ندارند اما درآمد حاصل از گردشگری این کشور در سال 2008 به 40 میلیارد دلار و در سال 2009 به بیش از 34 میلیارد دلار رسید. قصر های رویایی، جو ادبی برلین، کباب های ترکی و ... از عواملی هستند که سالانه بیش از 25 میلیون گردشگر را به این کشور جذب می کنند. آلمان در رتبه ی نهم محبوب ترین مقاصد گردشگری و رتبه ی ششم پردرآمدترین کشورها از لحاظ گردشگری قرار دارد. تعداد گردشگران و درآمد حاصل از گردشگری در این کشور روز به روز درحال افزایش است.

پردرآمد ترین کشورها از صنعت توریسم

7- انگلستان – 30 میلیارد دلار

انگلستان و مخصوصاً شهر لندن یکی از دیدنی ترین مکان های جهان برای هر گردشگر است. پایتخت انگلستان با 15 میلیون بازدید کننده در سال 2008 دومین شهر پر بازدید جهان به حساب می آید. به علت واحد پولی این کشور(پوند) این کشور یکی از گران ترین مقاصد گردشگری در جهان است به طوری که قیمت یک قهوه چند برابر دیگر کشورهای اروپایی است. در سال 2008 تعداد بازدید کنندگان از این شهر به 30 میلیون و در سال 2009 به 28 میلیون نفر رسیده که این آمار نشان می دهد سفر به این کشور ارزش پول خرج کردن را دارد.

پردرآمد ترین کشورها از صنعت توریسم

8- استرالیا – 25.6 میلیارد دلار

اگر اهل موج سواری یا ورزش های دریایی باشید یا حتی اگر اهل کافه رفتن هستید مطمئناً با یک بار سفر به استرالیا عاشق این کشور می شوید. خانه ی اپرا، بیابان های زیبا، ساحل های زیبا و مناطق زیبای دیگری مثل صخره های مرجانی باعث شده اند تا این کشور به یکی از پردرآمد ترین کشورهای دنیا از لحاظ گردشگری تبدیل شود. گردشگرانی که به این کشور می آیند تقریباً 25 میلیارد دلار برای استرالیا درآمد دارند و این کشور را در رتبه ی هشتم این لیست قرار داده اند. نکته ای که قابل توجه است درآمد این کشور از صنعت گردشگری در سال 2008 و 2009 است به طوری که در سال 2008 24.8 میلیارد دلار و در سال 2009 25.6 میلیارد دلار درآمد داشت و تنها کشوری است که رکورد اقتصادی باعث کاهش کسب درآمد آن نداشت.

پردرآمد ترین کشورها از صنعت توریسم

9- ترکیه – 21.3 میلیارد دلار

این کشور با توجه به بناهای تاریخی و مناطق زیبایی که دارد سالانه میزبان خیل عظیمی از گردشگران خارجی است. دو بنا از 7 بنای عجیب دوران کهن جهان در این کشور واقع شده است. در سال های اخیر ترکیه به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان تبدیل شده به طوری که بین سال های 2000 تا 2008 تعداد گردشگرانی که به این کشور سفر کرده اند از 8 میلیون نفر به 25 میلیون نفر افزایش پیدا کرده است. به همین خاطر این کشور از لحاظ تعداد بازدید در رتبه ی هفتم جهان و از لحاظ کسب درآمد در رتبه ی نهم جهان قرار دارد.

پردرآمد ترین کشورها از صنعت توریسم

10- اتریش – 19.4 میلیارد دلار

مناطق پوشیده از برف و مناسب برای اسکی، قدم زنی در وه های آلپ ، کافه های وین ، شکلات فروشی های مملو از خوشمزه ترین سوهان های گردو، مهمان نوازی مردم محلی و ... همه و همه از دلایلی هستند که گردشگران را به سفر به این کشور تشویق می کند. هر چند اتریش کشور کوچکی است اما چه در فصل تابستان و چه در زمستان میزبان تعداد زیادی از گردشگرانی است که از سرتاسر جهان به این کشور سفر می کنند. درآمد حاصل از صنعت گردشگری در این کشور اهمیتی بسیار زیادی در اقتصاد این کشور دارد به طوری که 9 درصد درآمد ناخالص داخلی را شامل می شود.

پردرآمد ترین کشورها از صنعت توریسم

هیچ نظری موجود نیست: