۱۳۸۹ اسفند ۱۶, دوشنبه

Blank Book


در بریتانیا کتابی با صفحات سفید و با عنوان «یک مرد به‌ غیر از سکس به چی فکر می‌کند» انتشار یافت و در مدت کوتاهی به رقیب هری پا‌تر تبدیل شد.

به گزارش بخش فرهنگی رادیو زمانه، یک استاد دانشگاه به نام شریدان سیموو در بریتانیا کتابی منتشر کرده با عنوان «یک مرد به ‌غیر از سکس به چی فکر می‌کند؟»

http://ecx.images-amazon.com/images/I/415PKsKfEeL._SL500_AA300_.jpg


این کتاب در مدت کوتاهی به یک کتاب پرفروش تبدیل شده و با وجود آن‌که انتظار می‌رود اقبال خوانندگان بریتانیایی به این کتاب چندان نپاید، اما در حال حاضر از نظر فروش با مجموعه داستان‌های هری پا‌تر رقابت می‌کند.
 
مهم‌ترین ویژگی این کتاب اين است که صفحات آن سفید است و در واقع به دفترچه یادداشتی در ۲۰۰ صفحه با صفحات سفید می‌ماند. نویسنده به یک معنا نوشتن این کتاب را به خوانندگان‌اش واگذار کرده است.
 
با این حال شریدان سیموو، نویسنده و مبتکر کتاب «یک مرد به ‌غیر از سکس به چی فکر می‌کند» در گفت‌و‌گو با روزنامه تلگراف ادعا کرد که این کتاب دسترنج یک عمر کار پژوهشی او درباره عادت‌های جنسی مردان و تدریس در این زمینه است.
 

http://ecx.images-amazon.com/images/I/411rAoEHWrL._AA300_.jpg


سیموو در گفت‌و‌گو با تلگراف همچنین ادعا کرد که پس از 39 سال‌ تحقیق و تدریس متوجه شده است مردان در واقع به هیچ چیز جز به سکس نمی‌اندیشند. او گفت: «این واقعیت آن‌قدر مرا شوکه کرد که تصمیم گرفتم هر جور شده آن را به جهانیان اعلام کنم

شیریدان سیموو به انتشارات آمازون پیشنهاد داده بود که انتشار کتابی با صفحات سفید ولی با عنوان «یک مرد به‌ غیر از سکس به چی فکر می‌کند» را برای پخش در بین دانشجویان بریتانیایی بپذیرد و آمازون هم از این پیشنهاد استقبال کرد و کتاب را به این شکل و با صفحات سفید منتشر کرد. قيمت اين كتاب در سايت آمازون حدود 5 دلار است.
 
به‌زودی این کتاب در بریتانیا و به‌ویژه در دانشگاه‌های این کشور و در نزد دانشجویان پرآوازه شد و اکنون تا آن حد با اقبال خوانندگان بریتانیایی مواجه است که ظاهراً با رمان‌های پرفروش هری پا‌تر رقابت می‌کند.
 
شریدان سیموو از این موفقیت دور از انتظار شگفت‌زده شده است. او در این باره به تلگراف گفت: «اصلاً انتظار چنین موفقیتی را نداشتم و الان واقعاً ذوق‌زده هستم و به هیجان آمده ام.»
 
شریدان سیموو ۳۹ سال دارد و در دانشگاه هاروارد تحصیل‌ کرده است. «یک مرد به‌ غیر از سکس به چی فکر می‌کند» نخستین اثر اوست



هیچ نظری موجود نیست: