۱۳۹۰ فروردین ۹, سه‌شنبه

Tasavire Tekan Dahande Az Japon

 بزرگترین بحران ژاپن پس از جنگ جهانی دوم !

آخرین اخبار و تصاویر از زلزله و سونامی اخیر در ژاپن


نائوتو کان، نخست وزیر ژاپن اعلام کرد کشورش با بدترین بحران از زمان جنگ جهانی دوم مواجه است. به گزارش ایران دیپلماتیک، ژاپن در حال حاضر با تبعات زلزله و سونامی ویرانگر و بحران در نیروگاه های هسته ای رو به رو است. نخست وزیر ژاپن نسبت به احتمال قطعی های گسترده برق در کشور هشدار داده است. در همین حال آژانس بین المللی انرژی اتمی از وضعیت اضطراری در نیروگاه اگاناوا خبر داد. به گفته این آژانس در نیروگاه اناگاوا که در نزدیکی منطقه ای که بیشترین آسیب را از سونامی دیده است واقع شده سطح رادیو اکتیو افزایش یافته است.

در همین حال به گفته دولت ژاپن در نیروگاه فوکوشیما برای خنک کردن راکتوری که دچار حرارت شدید شده است به آن آب دریا پمپ کرده اند اما هنوز از حرارت آن کم نشده است. مقام‌های ژاپنی هشدار داده اند که احتمال یک انفجار دیگر در دومین راکتور نیروگاه اتمی فوکوشیما در شمال توکیو وجود دارد. در مقطعی، میزان تشعشعات در نزدیکی نیروگاه از حد و اندازه های ایمنی بالاتر رفت.

این نیروگاه در زلزله روز جمعه دچار آسیب جدی شد و متخصصان ژاپنی تلاش می کنند تا مانع از ذوب شدن سوخت هسته ای شوند. انفجار بزرگ روز شنبه در این راکتور، خساراتی را به بار آورده است.
مقام های ژاپنی می گویند در مقطعی، میزان تشعشعات در نزدیکی نیروگاه از حد و اندازه های ایمنی بالاتر رفت. به گفته مسوولان این نیروگاه اتمی، فشار داخل راکتور شماره ۳ به خاطر از کار افتادن سیستم خنک کننده اضطراری به طور خطرناکی رو به افزایش است.

زلزله سهمگین روز جمعه که 8.9 ریشتر قدرت داشت و سونامی ناشی از آن، خرابی و تلفات سنگینی را برجای گذاشته است. به گفته نخست وزیر ژاپن، نیروهای امدادرسان توانسته اند سه هزار نفر را نجات دهند. یوکیو ادانو، سخنگوی دولت ژاپن همچنین گفت که مهندسان در حال خارج کردن هوا برای کاهش فشار در داخل راکتور و خنک شدن آن هستند. به گفته ادانو، هوای خارج شده به میزان کمی حاوی ذرات رادیواکتیو است ولی این میزان کم برای سلامتی مضر نیست.

منابع خبری از افزایش آمار کشته شدگان زلزله و سونامی اخیر در این کشور به بیش از 10 هزار نفر خبر دادند. به گزارش مهر و شبکه خبری الجزیره به نقل از پلیس ژاپن اعلام کرد: بیم آن می رود که بیش از 10 هزار نفر از ساکنان منطقه زلزله زده "میاگی" کشته شده باشند. البته اکثر ساکنان این منطقه ساحلی در پی زلزله 8.9 ریشتری آسیب چندانی ندیده بودند، اما با رسیدن امواج سونامی به این منطقه خبری از سرنوشت آنان در دست نیست.

پس از زمین لرزه 8.9 ریشتری ژاپن امواج سهمگین سونامی از کرانه های اقیانوس آرام به سواحل ژاپن رسید. این امواج سهمگین که گفته می شود ارتفاع آن تا حد 10 متر نیز می رسید اکثر مردم ژاپن را غافلگیر کرد تا آمار قربانیان به صورت تصاعدی افزایش یابد.

این در حالی است که منابع خبری ساعاتی پیش آمار نهایی قربانیان زلزله و سونامی اخیر در ژاپن را در حد 1500 نفر اعلام کرده بودند که با اضافه شدن این 10 هزار کشته، میزان تلفات جانی بسیار بالا خواهد رفت. زلزله 8.9 ریشتری اخیر در ژاپن در عمق 24.4 کیلومتری زمین و در 100 کیلومتری استان میاگی اتفاق افتاد. این زمین لرزه به مدت 2 دقیقه ژاپن را به لرزه درآورد.



 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture را انتخاب كنید





















































































هیچ نظری موجود نیست: