۱۳۹۰ فروردین ۱, دوشنبه

عکاسی در سرعت بالا

لکس آگوستین عکاس آماتور هلندی که تخصص ویژه‌ای در عکاسی با سرعت بالا دارد از لحظات عبور گلوله از درون اشیاء مختلف مانند لامپ، قطره آب و.. عکس‌برداری کرده است.



 

این عکاس ۵۲ ساله می‌گوید: من عکاسی را از سال ۱۹۷۶ آغاز کردم زمانی که عکاسی به صورت سیاه و سفید بود و من خودم عکس‌های خودم را چاپ می‌کردم. در دهه ۸۰ و ۹۰ فعالیت‌های عکسبرداری من کاهش پیدا کرد و این تا زمانی که من یک دوربین دیجیتال HP715 در سال ۲۰۰۱ خریدم، ادامه پیدا کرد. این موضوع اشتیاق مرا به عکاسی دوباره افزایش داد و من یک دستگاه دوربین دیجیتال  Canon Digital Rebel (300D) در سال ۲۰۰۴ و بعد یک دستگاه دوربین Canon 40D خریدم.

لکس که به عنوان یک محقق در ایندهوون هلند مشغول به کار است، عکس‌هایی نیز از لحظه برخورد قطرات آب و شیر به روی سطوح و سطح آب گرفته است. او می‌افزاید: این تصاویر با سرعت بالای فلش به نوعی منجمد شده‌اند. من می‌توانم به سرعتی کمتز از ۱/۴۰٫۰۰۰ ثانیه با قدرت فلش برسم.


وی می‌گوید: این گلوله‌ها واقعی هستند که از یک تفنگ آزمایشگاهی شلیک شده‌‌اند که انرژی بسیار کمتری نسبت به یک تفنگ واقعی و یا یک اسلحه گرم دارند.

لک خاطرنشان می‌کند: تمامی مراحل عکسبرداری با استفاده از یک لپ‌تاپ که عملیات رها سازی قطره‌، باز کردن شاتر دوربین، روشن کردن فلش و شلیک گلوله را بر عهده داشت، صورت گرفته است.


هیچ نظری موجود نیست: