۱۳۹۱ شهریور ۳۱, جمعه

Very Creative Advertisements (1)

تبلیغات خلاقانه و به یادماندنی (1)  

 
از برخی تصاویر نقش بسته روی دیوار غارهایی كه محل زندگی انسان‌های نخستین بوده، مشخص است كه تبلیغات مقوله‌ای نیست كه جدید و مربوط به سال‌های اخیر باشد. با این همه آنچه ما تحت عنوان تبلیغات نو و جدید می‌شناسیم، ریشه در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم دارد. بعد از انقلاب صنعتی، به دلیل بالا رفتن حجم تولیدات، دیگر فروش مقوله راحت نبود و اینگونه شد كه تبلیغات به سرعت به یك حرفه و بعد به یك علم بدل شد. با اختراع ماشین چاپ و سپس رادیو، تلویزیـون، اینترنت و دیـگر رسانه‌های ارتباط جمعی، تبلیغات باز هم رشد بیشتری یافت، چون لزوم آن بیشتر احساس می‌شد. رشد صنعت تبلیغات تا آن حد بوده است كه امروزه بخش مهمی از فعالیت‌های سازمان‌ها را دربر می‌گیرد و از تبلیغات به‌عنوان یكی از عوامل كلیدی موفقیت سازمان‌ها و شركت‌های تولیدی و خدماتی نام برده می‌شود. تبلیغاتی كه ساده‌ترین آنها مردی است كه در سر كوچه‌ای برای كالایی تبلیغ می‌كند و پیچیده‌ترین‌های آنها به ساعت‌ها بحث و بررسی نیاز دارند.




كفش مردانه ، آفریقای جنوبی، آوریل2012

شما هم در این تبلیغ سهیم شوید


كفش برونكس اولین بیلبورد تعاملی قابل رشد در جهان را ساخت. این بیلبورد با 6 متر ارتفاع، صورت مردی را نشان می‌دهد كه به مرور زمان صورتش از ته ریش پوشیده می‌شود. سیستم رویش مو طوری طراحی شده كه به ازای هر فردی كه در صفحه شبكه اجتماعی برونكس عضو شود، ریش مرد در این تصویر بلندتر خواهد شد. می‌خواهید امتحان كنید و ببیند كه ردپای شما روی صورت این مرد چگونه نقش خواهد بست.





اتومبیل كیا، ریو- آلمان، مارس2012

كم مصرف بودن یعنی...

شاید این چند قطره بنزین برای شما اهمیتی نداشته باشد اما شركت كیا مدعی است كه با همین مقدار كم می‌توانید 9/1 كیلومتر رانندگی كنید. این تبلیغ ساده به معرفی محصولی جدید از كمپانی كیا پرداخته و به‌طور مشخص و صریح كم‌مصرف بودن اتومبیل را به تصویر كشیده است و بر این شایستگی فنی تاكید دارد.





شیر با اسانس موز، كره جنوبی، مارس2012

تبلیغ همكاری مشترك گاو و میمون


یك ایده خلاقانه و فانتزی كه جنبه طنز آن باعث ماندگاری محصول در ذهن بیننده می‌شود. تصویر و متن یكدیگر را پشتیبانی می‌كنند و داستان را تكمیل می‌كنند. از آنجایی كه در این آگهی از تكنیك‌های خیال‌پردازی و طنز استفاده شده، می‌تواند كودكان را تشویق كرده تا از میان قفسه‌های انبوه سوپرماركت‌ها خواستار این نوشیدنی باشند. حواستان باشد كه اصلی‌ترین طرفداران این محصول بچه‌ها و نوجوانان هستند و مطمئنا این تبلیغ آنها را جذب می‌كند، البته شما بزرگ‌ترها هم حتما از این تبلیغ خوشتان می‌آید!







پیتزا، مارس2012

امتحان مجانی است اما...

یك تبلیغ محیطی قوی و كاملا متمركز روی مفهوم محصول كه تصویری از مزه محصول و البته تفاوت را به ذهن بیننده القا می‌كند. در این تبلیغ از ارتباط با حس مخاطب استفاده شده كه یكی از تاثیرگذارترین شیوه‌های تبلیغاتی است اما این تبلیغ واقعا چه می‌خواهد بگوید؟ اگر متن تبلیغ را بخوانید می‌فهمید كه آنها مدعی هستند كه می‌توانند تند‌ترین سس جهان را روی پیتزای شما بریزند. امتحان آن هم مجانی است.





گلفروشی، اسپانیا، آوریل2012

ارزش هدیه به قیمت نیست، به قلبی است كه پشت آن است


خیلی از اوقات ارزش یك دسته گل برای كسی كه دوستش دارید به‌مراتب بیشتر از خرید یك خانه برای اوست. در این آگهی ساده، معنویت مقابل مادیات به نمایش گذاشته شده است. اهمیت آنچه شما هستید بسیار بیشتر از آن چیزی است كه دارید.

این تبلیغ به‌صورت سریالی بوده و در هر مورد جای قسمت مادی با دارایی های مختلفی اعم از كشتی تفریحی و موتورسیكلت عوض شده است.





مرسدس بنز، آلمان، آوریل2012

نیم‌رخ نشو اما كنارت رو ببین


همیشه یكی از مشكلات رانندگی، نداشتن دید مناسب در برخی از نقاط ماشین بوده است كه برای دیدن آن راننده مجبور به چرخاندن سر خود می‌شود. مرسدس بنز مدعی است كه مشكل دید نقاط كور را حل كرده و این نوآوری است كه راننده بدون چرخاندن سر یا تغییر موقعیت خود می‌تواند به همه زوایای اتومبیل مسلط باشد. این تبلیغی بسیار خلاقانه و در عین حال ساده است؛ كنار را ببینید بدون اینكه به كنار نگاه كنید. همچنین در این تبلیغ با جمله یا بهترین یا هیچ چیز در كنار لوگوی مرسدس بنز به پرستیژ محصولات این برند تاكید شده است.در نسخه‌های دیگر همین تبلیغ، شخص درون تصویر عوض می‌شود اما همین فرم تكرار شده است كه این بیانگر مناسب بودن این ماشین برای هر سن و هر جنسیتی است.





فولكس واگن، فرانسه، ژانویه2012

كوچك‌های بزرگ


دهه 60 میلادی، فولكس واگن فصل جدیدی از تبلیغات را آغاز كرد كه در آن به كوچك بودن این ماشین اشاره می‌شد. از آن زمان به بعد كوچك بودن جزئی از كاراكتر تبلیغاتی ماشین‌های فولكس واگن شد. در زندگی شهری و پرترافیك امروزه داشتن یك وسیله نقلیه كوچك از برندی صاحب‌نام و با پیشینه، یك امتیاز محسوب می‌شود. این تبلیغ محیطی خلاق و چشمگیر با شعار «كوچك بودن نشانه بزرگ بودن است» تاكید بر مزیت كوچك بودن سایز ماشین و كارایی آن دارد. ابعاد بزرگ آن باعث دید آن از فاصله دور و جلب توجه بیشتر می‌شود. این تضاد موضوع و سایز تبلیغ ایده جالبی است.
منبع: برترینها

هیچ نظری موجود نیست: