۱۳۹۱ خرداد ۱۸, پنجشنبه

شنل و پیراهن ساخته شده از تار عنکبوت


شنل و پیراهن ساخته شده از تار عنکبوت !!

 
 
 
Hamtaraneh.com
هنرمندی با استفاده از توانایی های ویژه عنکبوتهای شکم طلایی ماداگاسکار موفق به طراحی و تولید شنلی طلایی رنگ و کاملا طبیعی از جنس تار عنکبوت شده است.
بافتن این پارچه و ساخت شنلی از آن هشت سال به طول انجامیده است و در پروژه ساخت این اثر هنری زیبا بیش از یک میلیون عنکبوت شکم طلایی ماداگاسکار حضور داشته اند، قرار است این شنل شگفت انگیز در موزه
V&A لندن به نمایش گذاشته شود.


"سایمون پیرز" و "نیکلاس گودلی" هنرمند نساج و طراح، این شنل طلایی رنگ را با کمک تار عنکبوت ساخته اند، پارچه ای که در یک قرن گذشته بی نظیر بوده و تا کنون توسط فردی بافته نشده است. به گفته این دو، عنکبوتهای شکم طلایی که هر یک به بزرگی یک کف دست هستند، برای اجرای این پروژه از جنگلها جمع آوری می شدند و پس از یک روز دوباره به جنگل بازگردانده می شدند.


Hamtaraneh.com

به گفته پیرز این عنکبوتها کمی سمی هستند و از قدرت گزش بالایی برخوردارند، وی طی 20 سال زندگی و کار در ماداگاسکار درباره توانایی تاربافی این عنکبوتها اطلاعات زیادی به دست آورده است. تصاویری از ابزارهایی که در قرون 18 و 19 برای استخراج این تار بی نظیر و طلایی رنگ به جا مانده است، این عنکبوتها تنها در یک فصل از سال می توانند این نوع از تارهای طلایی و درخشان را تولید کنند، رنگ درخشان این تارها طبیعی و منحصر به این گونه از عنکبوتها است.

Hamtaraneh.com


گودلی با توجه به افسانه های زیادی که درباره این پارچه وجود داشت تصمیم گرفت این صنعت افسانه ای را دوباره احیا کند. تارهای حریر مانند در کارگاه گودلی از بدن عنکبوتها استخراج شده و توسط تیمی از پارچه بافان محلی بافته می شدند، اما تولید و بافته شدن دو متر از ابریشم عنکبوتی که برای ساخت این شنل کافی باشد، هشت سال به طول انجامید.

بر اساس گزارش گاردین، در فرایند ساخت این پارچه، هر 23 هزار عنکبوت می توانستند 25 گرم تار تولید کنند، این در حالی است که وزن نهایی شنل طلایی رنگ 1.5 کیلوگرم است، به بیانی دیگر یک میلیون و 380 هزار عنکبوت در بافت این شنل مشارکت داشته اند.
لباس زیبایی که در ادامه مشاهده می‌کنید یکی از نادرترین لباسهای تاریخ بشر است. این لباس نادر با استفاده از تار عنکبوت Golden Orb Spider ساخته شده و از روز گذشته در موزه ویکتوریا و آلبرت لندن (V&A Museum's) نگهداری می‌گردد. از این لباس نادر تنها دو عدد در طول تاریخ ساخته شده است.

Hamtaraneh.com

این لباس نادر در ماداگاسکار در طول
۸ سال و با استفاده از تاری که ۱٫۲ میلیون عنکبوت تنیده اند ساخته شده است. تار این عنکبوتها هر روز صبح پیش از طلوع آفتاب توسط افراد آموزش دیده جمع آوری می‌شده و در انتعای روز عنکبوتها به طبیعت بازگردانده می‌شدند.

Hamtaraneh.com

نکته جالب در مورد این لباس رنگ آن است که رنگ طبیعی تارهای عنکبوت
Golden Orb Spider است. نکنه جالب دیگر اینجاست که این رنگ یکی از رنگهای سال ۲۰۱۲ نیز هست.

Hamtaraneh.com
Hamtaraneh.com
Hamtaraneh.com
Hamtaraneh.com
Hamtaraneh.com
Hamtaraneh.com
Hamtaraneh.com
Hamtaraneh.com
Hamtaraneh.com
Hamtaraneh.com
Hamtaraneh.com

Hamtaraneh.com
 
 
 
 

هیچ نظری موجود نیست: