۱۳۹۱ خرداد ۱۸, پنجشنبه

مشعل المپیک در یونان روشن شد / عکس



مشعل بازیهای المپیک

پنج شنبه گذشته طی مراسم ویژه ای در تپه باستانی المپیا در یونان مشعل بازیهای المپیک تابستانی 2012 لندن روشن شد. مشعل المپیک 2012 لندن توسط "اینو منه‌گاکی" بازیگر یونانی طی مراسمی در معبد هرا کنار استادیوم باستانی بازی‌های المپیک روشن شد. به گزارش مهر و به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، با برگزاری مراسمی ویژه مشعل این دوره از بازیهای المپیک در روز پنج شنبه (۱۰ می – ۲۱ اردیبهشت) با حضور صدها خبرنگار و شخصیت ورزشی در یونان روشن شد. لرد کو، رئیس کمیته برگزاری بازی‌های لندن، و ژاک روخه، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک و اسپیروس کاپرالوس، رئیس کمیته المپیک یونان در مراسم حضور داشتند.

بر این اساس، این مراسم همزمان با تابش نخستین اشعه های خورشید در تپه باستانی که معبد المپیا یونان روی آن واقع است، برگزار شد. مشعل بازیهای المپیک پس از عبور از شهرهای مختلف یونان روز هفدهم می (28 اردیبهشت) به استادیوم پاناتینایکو آتن منتقل میشود و با آغاز سفر ۷۰ روزه خود پس از ورود به بریتانیا در سراسر این کشور توسط ۸ هزار نفر حمل خواهد شد.

ورزشگاه مذکور جایی است که نخستین بازیهای المپیک مدرن در سال 1896 در آنجا کلید خورد. قرار است مشعل المپیک از اینجا روانه لندن شده و 70 روز دیگر آغازگر بازیهای 2012 در این شهر باشد. مشعل المپیک در این مسیر از بیش از 1000 شهر کوچک و بزرگ اروپایی عبور خواهد کرد. گفتنی است تاریخ برگزاری آئین آغاز بازیهای المپیک 2012 لندن روز 27 جولای (6 مرداد 1391) است.









این مراسم در حالی با حضور مسئولان کمیته المپیک انجام شد که یونان در ما‌ه‌های اخیر شاهد ناآرامی‌ها و تظاهرات گسترده‌ای بوده و بحران عظیم اقتصادی به شدت ورزش و مسابقات تدارکاتی یونان را مختل کرده است. گفتنی است به جز لحظات کوتاهی که شعله در ظرف باستانی گوشه استادیوم خاموش شد، بقیه مراسم در کشوری که درگیر بحران‌های سیاسی و اقتصادی است طبق برنامه و بدون مشکل پیش رفت.

















بنابر این گزارش، از آنجا که المپیک بزرگترین رویداد ورزشی دنیاست برای این اولین بار در تاریخ بازی‌های المپیک، مراسم روشن شدن مشعل این بازی‌ها به طور مستقیم از اینترنت پخش شد و کاربران اقصی نقاط جهان توانستند این مراسم سنتی را به طور زنده تماشا کنند.








سفر مشعل المپیک در روز ۲۷ ژوییه سال ۲۰۱۲ با روشن کردن مشعل بزرگ بازی های لندن در مراسم افتتاحیه به پایان می رسد. البته این مشعل در دور دنیا سفر نمی کند بلکه پس از پایان سفر خود در یونان با پروازی مستقیم به لندن خواهد آمد و مجددا در شهرهای مختلف این کشور حمل می شود.











مشعل المپیک بازی های ۲۰۱۲ لندن به شکل مخروطی سه ضلعی طراحی شده است. سطح آن دارای حفره های متعدد است تا درخشش شعله های آتش از لابه لای آن نمایان شود. مشعل سه گوش سی‌امین دوره بازی‌های المپیک تابستانی تداعی کننده ادوار میزبانی لندن در سال‌های 1908، 1948 و 2012 است.











-------------------------------

هیچ نظری موجود نیست: