۱۳۹۱ خرداد ۲۸, یکشنبه

مبارزه با بد حجابی در کنسرتی در برج میلاد




ماموران گشت ارشاد نیروی انتظامی روز دوشنبه در برج میلاد تهران از ورود زنان و دخترانی که آنها را «بدحجاب» دانستند به یک کنسرت جلوگیری کرده و دهها نفر از جمله یک بازیگر سینما را بازداشت کردند.

خبرگزاری ایسنا گزارش داده است که ماموران پلیس از عصر دوشنبه «طرح تشدید برخورد با بدحجابی و مانکن ها در اماکن فرهنگی» را به مرحله اجرا گذاشتند و در نخستین اقدام، «با حضوری گسترده در مجموعه فرهنگی برج میلاد که قرار بود در آن کنسرت یکی از خوانندگان برگزار شود، ضمن برخورد با افراد بدحجاب از ورود آنها به کنسرت جلوگیری کردند.»

تصاویر منتشره در سایت ها نشان می دهد که ماموران زن و مرد نیروی انتظامی اقدام به بازداشت زنان و دختران حاضر در این کنسرت کرده و آنها را به ماشین های ون پلیس منتقل می کنند.

خبرگزاری ایسنا در گزارش خود خبر داده است که «ل. الف»، بازیگر معروف سینما، تئاتر و تلویزیون نیز که قصد ورود به این کنسرت را داشت به دلیل بدحجابی مورد تذکر ماموران پلیس امنیت اخلاقی قرار گرفت و نهایتا توسط پلیس دستگیر شد.

برخی از سایت های ایرانی این بازیگر سینما را «لاله اسکندری» معرفی کرده اند.

احمدرضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی، با اشاره به برخوردهای ماموران گشت ارشاد با دختران و زنان به گفته وی «بدحجاب»، تاکید کرده است که «نیروی انتظامی از برگزاری مراسمی که در آن عفاف و حجاب رعایت نمی ‌شود، جلوگیری می ‌کند.»

خبرگزاری ایسنا گزارش داده است که در کنسرت برج میلاد، مازیار فلاحی به اجرای برنامه پرداخت ولی اقدام گشت ارشاد باعث شد تا تعداد قابل توجهی از صندلی های این کنسرت خالی بماند.

روز یکشنبه، بهمن کارگر، معاون اجتماعی نیروی انتظامی در گفت و گو با خبرنگاران از آنچه که رواج «بدپوششی در محیط هنری و سینمایی» خواند به شدت انتقاد کرد و گفت که «هر جشنواره و جشنی در حوزه سینما که بر مبنای ارزش ها نباشد تعطیل می شود.»

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هر ساله با آغاز فصل تابستان اقدام به اجرای طرح هایی به منظور مقابله با نوع پوشش زنان و دختران در ایران کرده و در بسیاری از موارد افراد بازداشتی، جریمه نقدی شده یا به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

پلیس ایران از ابتدای خردادماه سال جاری طرح برخورد با «مظاهر بدحجابی» را در پارک ها و اماکن عمومی به مرحله اجرا گذاشته و در روزهای اخیر این طرح را به فضاهای بسته و اماکن فرهنگی گسترش داده است.

نیروی انتظامی مصادیق «بدحجابی» را «لباس تنگ و چسبان، روسری که از دو سوی آن موی سر مشخص باشد، مانتوی بالای زانو و شلوار تنگ» عنوان کرده است.

پلیس تهران گفته که اجرای این طرح علاوه بر روزهای عادی از این پس در روزهای تعطیلی شدت خواهد یافت.

احمد روزبهانی، رییس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی روز ۱۹ اردیبهشت ماه خبر داد که ۷۰ هزار پلیس در این طرح شرکت دارند و مدعی شد که «عدم رعایت حجاب و استفاده از ماهواره نقض حقوق شهروندی است.»

 
















































 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


هیچ نظری موجود نیست: