۱۳۹۰ آذر ۱۷, پنجشنبه

نمای زیبا و زنده از اورست

نمای زیبا اورست را بصورت زنده توسط بلندترین وب کم دنیا تماشا کنید

بلندترین وب کم دنیا کار خود را در هیمالیا آغاز کرد. این دوربین زمانی که آب و هوا مساعد باشد نمای بسیار زیبای از قله اورست را به صورت زنده پخش می کند. پیش از این وب کم های مختلفی بخشی های از دنیا را بصورت زنده به تصویر کشیدند که از طریق آنها می توانستیم بصورت زنده ترافیک و یا تصویر زنده ماشین جستجو گر مریخ را ببینیم اما اگر بدنبال هوای تازه و تماشای بلند ترین قله دنیا می باشید، می توانید تصویر زنده از اورست را مشاهده کنید.

این وب کم در ارتفاع 5,675 متری و برروی کوه های Kala Patthar در هیمالیا نصب شده است اگر آب و هوا طوفانی نباشد این دوربین نمای بسیار زیبای از قله 8,848 متری اورست را نمایش می دهد.

دوربین قرار داده شده در این پروژه نوعی از M12 است که توسط یک شرکت آلمانی با نام Mobotix ساخته شده است. این دوربین می بایست یکی از سرسخت ترین دوربین های دنیا نیز باشد چرا که این دوربین باید در دمای -30 درجه سانتی گراد فیلم برداری کند.

انرژی مورد نیاز این دوربین از طریق یک پنل خورشیدی تامین می شود.


اگر شما هم قصد دارید تصویر زنده از اورست را مشاهده کنید به این آدرس مراجعه کنید. توجه داشته باشید که تصویر زنده تنها در ساعات روشن روز یعنی 6 صبح تا 6 بعد از ظهر به وقت نپال قابل مشاهده است.

هیچ نظری موجود نیست: