۱۳۹۰ شهریور ۳۱, پنجشنبه

جديدترين اطلاعات درباره متهم به سوء استفاده 2800 ميليارد توماني




اطلاعات جديد به دست آمده از فعاليت‌هاي اقتصادي امير منصور آريا كه متهم اصلي سوء استفاده كلان اخير از منابع بانكي است، نشان مي‌دهد از شروع فعاليت عامل اين سوء استفاده در كشور، بيش از پنج سال نمي‌گذرد. بر اين مبنا مي‌توان نتيجه گرفت كه با توجه به خلاء‌هاي موجود در نظام بانكي كشور كه ضرورت برطرف كردن آن يكي از محورهاي طرح تحول اقتصادي را هم شامل مي‌شود، اقدام به تاسيس شركت كرده است.

به گزارش ايسنا، بر اساس آنچه در سايت روزنامه رسمي جمهوري اسلامي ايران وجود دارد، آگهي تاسيس شرکت توسعه سرمايه‌گذاري امير منصور آريا سهامي خاص با شماره نامه 16402/ث32/ 85 در تاريخ 28 خرداد سال 1385 به ثبت رسيده‌ است. اين در حالي است كه اقدام به سوء استفاده اين شركت از بانك صادرات به‌گفته مدير عامل اين بانك از سال 86 آغاز شده است. بر اساس متن اعلاميه ثبت اين شركت، برخلاف آنچه گفته مي‌شود، نام امير منصور خسروي يا امير منصور آريا در اعضاي هيات مديره وجود ندارد و مديرعامل اين شركت فردي به نام "مرداويج امير خسروي" است.

متن روزنامه رسمي درباره اين شركت به اين شرح است:

شركت فوق (شرکت توسعه سرمايه‌گذاري امير منصور آريا ) در تاريخ 85.3.28 تحت شماره 273210 در اين اداره به ثبت رسيده و در تاريخ 85.3.28 از لحاظ امضا ذيل دفاتر تكميل گرديده و خلاصه اظهارنامه آن به شرح زير جهت اطلاع عموم در روزنامه‌هاي رسمي و كثيرالانتشار همشهري آگهي مي‌شود.

1- موضوع شركت: سرمايه‌گذاري در خريد، مشاركت، اداره، در اختيار گرفتن، تاسيس، ايجاد، توسعه، تكميل، فروش، واگذاري و اجاره كارخانه‌ها، واحدها و شركتهاي فعال در بخشهاي توليدي و خدماتي در داخل و يا خارج از كشور، سرمايه‌گذاري در انجام دادن مطالعات و بررسي‌هاي اقتصادي، فني، مديريتي و نظارت و پيگيري، اجراي سرمايه‌گذاري و ايجاد شركتها و موسسه‌هاي مطالعاتي و اجرائي در جهت تكميل هدفهاي شركت، سرمايه‌گذاري در ارائه خدمات، فني، سازماندهي، سرمايه‌گذاري، تجاري، بازرگاني، توليدي، صنعتي، عمراني، كشاورزي، دامپروري، مشاوره‌اي و مديريتي، خدمات فني و مهندسي و كشت و صنعت، خريد و فروش سهام و اوراق بهادار داخلي و خارجي كه طبق قوانين و مقررات كشور قابل خريد و فروش باشند چه از طريق پولهاي اوراق بهادار چه از راههاي ديگر در داخل و خارج از كشور بقيه موضوع شركت طبق ماده 4 اساسنامه مي‌باشد.

2- مدت شركت: از تاريخ ثبت به مدت نامحدود.

3- مركز اصلي شركت: استان تهران، شهرستان تهران، خ سهروردي شمالي، خ خرمشهر، ....

4- سرمايه شركت: مبلغ 500.000.000 ريال منقسم به 500.000 ريال سهم 1.000 ريالي كه تعداد 500.000 سهم بانام مي‌باشد، كه مبلغ 175.000.000 ريال توسط موسسين طي گواهي بانكي شماره 721/6354 مورخ 24/3/85 نزد بانك ملت شعبه سازمان صنايع ملي پرداخت گرديده است...

اين گروه اقتصادي دست كم 30 شركت تابع خود دارد. نام و نوع فعاليت هر كدام از اين شركت‌ها كه برخي از آن‌ها از سال‌ها پيش فعاليت داشته و برخي جديدالتاسيسند به شرح زير است:

1- شرکت توسعه امير منصور آريا

شرکت توسعه سرمايه گذاري اميرمنصور آريا با هدف توسعه و ارتقاء صنعتي و توليدي کشور، در انواع مؤسسات توليدي، صنعتي ، مالي و خدماتي، دراقصي نقاط کشور سرمايه گذاري كرده ‌است. دفتر اين شركت در تهران واقع است.

2- شرکت پخش اميرمنصور ايرانيان

اين شرکت درسال 1386 با هدف پخش انواع کالاهاي مجاز، محصولات غذايي ، دارويي و بهداشتي در سطح تهران و استانها تاسيس و راه اندازي شد.

3- گروه ملي صنعتي فولاد ايران

گروه ملي صنعتي فولاد ايران درسال 1342 تاسيس و ازسال 1346 به عنوان توليد کننده بزرگ انواع محصولات مقاطع فولادي فعاليت مي کند.

4- صنعت آب معدني داماش گيلان

شرکت آب معدني داماش درسال 1381 دراستان گيلان آغاز به کار نمود. كار اين شركت توليد آب معدني دراندازه هاي يک و يک و نيم ليتري است و در رشت واقع است.

5- شفاف شيمي پلاست

شرکت شفاف شيمي پلاست درسال 1385 با هدف توليد محصولات پليمري در شهرک صنعتي لوشان آغاز به کار کرد و اکنون ضمن توسعه خطوط توليد و برنامه ريزي براي توسعه بيشتر در آتي، محصولات پليمري متنوعي رابا مواد اوليه استاندارد توليد و به بازار مصرف عرضه مي کند. دفتر اين شركت در تهران است.

6- صنايع غذايي درياچه گهر لرستان

اين كارخانه با هدف توليد 3500 ميليون ليتر آب معدني در سال و ارائه آن درکشورهاي حوزه خليج فارس هم اکنون در مراحل پاياني ساخت و ساز است. دفتر آن در تهران است.

7- آهن و فولاد لوشان

شرکت آهن و فولاد لوشان درسال 1386 با هدف اجراي پروژه هاي عظيم سازه اي و توليد و ساخت سوله و سازه هاي فلزي سنگين راه اندازي شد. دفتر آن در تهران است.

8- سبک سازان لوشان

اين شركت در سال 1386 با هدف مطالعه و امکان سنجي استفاده از انرژي هاي نو از جمله توليد سلولهاي خورشيدي درکشور راه اندازي شد. دفتر آن در تهران است.

9- ماشين سازي لرستان

اين كارخانه ابتدا تحت نام مجتمع صنعتي نيرپارس در شهر خرم آباد تاسيس و بعد به ماشين سازي لرستان تغيير نام داده است. تا کنون پروژه هاي زيادي را در سطح کشور نظير ساخت اسکلت فلزي نيروگاه بيستون کرمانشاه اجرا كرده است. محل آن در خرم آباد است.

10- معدن شکافان تهران

اين شركت در سال 1385 با هدف انجام طرح هاي معدني شامل اکتشاف، استخراج، فرآوري و خريد و فروش محصولات مرتبط( خام يا کنسانتره ) راه اندازي شد. دفتر آن در تهران است.

11- داماش ترابر ايرانيان

اين شركت با همکاري شرکت ايمن ترابر آريا داراي شبکه منسجم حمل و نقل جاده اي در سطح کشور با مرکزيت تهران و گيلان بوده و دفتر آن در تهران و رشت است.

12-سيمان فاراب شمال

اين شركت در سال 1386 با هدف تامين بخشي از نياز کشور به سيمان، کلينگر و پليمرها و مصالح ساختماني و صنعتي و نيز در امور معادن مرتبط با سيمان تاسيس شد. محل آن در رشت است.

13- نوآوران صنعت الکترونيک

اين شركت به منظور تامين بخشي از نياز بازار داخلي به لامپ هاي کم مصرف و LED راه اندازي شده ‌است. دفتر آن در تهران است.

14- گروه صنعتي شيشه مارليک گيلان

در سال 1386 به منظور حضور مؤثر در بازار شيشه و جام با هدف توليد انواع شيشه سکوريت، نشکن (حرارتي و ضربه اي)، کاشي و سراميک شيشه اي و فعاليت در امور معادن مرتبط تاسيس شد. محل آن در رشت است.

15- گروه صنعتي نمونه منصور گيلان

با هدف تامين بازار کشور به MDF و HDF ، که در حال حاضر عمدتا از طريق واردات از کشورهاي ترکيه، اندونزي، روسيه، اسپانيا، ايتاليا، آلمان و... تامين مي شود، از سال 1387 تاسيس شد. کارخانه آن در شهرک صنعتي لوشان واقع در استان گيلان است.

16- شرکت تجارت گستران منصور:

گروهي متشکل از متخصصين بازرگاني و مالي و مديران باتجربه است که با هدف ارائه بازرگاني درسطح داخلي و بين المللي تاسيس و فعاليت خودرا با انجام کليه امور بازرگاني داخلي و خارجي شرکت هاي هم گروه شرکت سرمايه گذاري امير منصور آريا آغاز كرد

17- مهندسين مشاور مديريت پردازش زمان

از ابتداي سال 1388 با هدف طراحي و نظارت بر کليه پروژه هاي عمراني و صنعتي گروه آغاز به کار كرد. اين شرکت داراي دو بخش طراحي و نظارت است كه در تهران مستقر است.

18- سامانه‌هاي برنامه ريزي منابع کرانه

مجموعه سرمايه گذاري امير منصور آريا به منظور افزايش بهره وري گروه و نيز اجراي سيستم برنامه گريزي يکپارچه منابع (ERP )، در سطح گروه، اقدام به خريد 70 درصد سهام شرکت کرانه كرده است. محل آن در تهران است.

19- کيمه طرح ايرانيان

در ابتداي سال 1388 آغاز به کار كرد. اين شرکت اجراي تمرکزي امور تبليغاتي شرکتهاي هم گروه را به عهده دارد. دفتر آن در تهران است.

20- ستارگان امير منصور

با هدف فعاليت در حوزه بسته بندي مواد غذايي و تجهيزات مرتبط در سال 1386 تاسيس شد و هم اکنون در بسته انواع حبوبات، غلات، روغن و غيره فعاليت دارد و محصولاتي با کيفيت ويژه را تحت برند داماش به بازار مصرف ارائه مي کند. دفتر آن در تهران است.

21- شرکت پي سنگ گستر

با هدف در امور عمراني کشور در سال 1371 تاسيس شد و اکنون در انجام کارهاي ساختمان سازي بطور اعم( راه، پل، سد، خانه، اسکله، ويلا، بندر، فرودگاه، محوطه شهر و شهرک سازي فعاليت دارد. دفتر آن در رشت است.

22- خدمات کشاورزي ميثاق گيلان

با هدف مشارکت در تامين مواد غذايي مورد نياز جامعه، در سال 1376 تاسيس شد. اين شرکت در حال حاضر در زمينه توليد و عرضه شير و دام فعاليت دارد. دفتر آن در تهران است.

23- باشگاه ورزشي داماش ايرانيان

در سال 1385 با هدف ترويج فرهنگ ورزش در جامعه، خصوصا استان گيلان، تاسيس و در سال 1387 اقدام به خريد امتياز تيم" پگاه گيلان" كرد. دفتر آن در تهران است.

24- شرکت خدمات خط و ابنيه فني

اين مجموعه در سال 1388 در برنامه‌هاي خصوصي سازي دولت، از راه آهن جمهوري اسلامي ايران خريداري و به مجموعه شرکت هم گروه اضافه شد. دفتر آن در تهران است.

25- مرواريد درخشان آريا

با هدف توليد انواع و اقسام نان هاي صنعتي و ماشيني و محصولات وابسته به نان از قبيل کلوچه و کيک و بيسکويت و شيريني و انجام امور مرتبط دربازار، در سال 1387 تاسيس شد. دفتر آن در تهران است.

26- صنابع غذايي ترچين طبخ ايرانيان

اين شرکت در تداوم فعاليت هاي خدماتي گروه در حوزه کترينگ، به منظور بهينه سازي، توسعه و تجميع تمرکز اين امور تحت فعاليت يک شرکت، در سال 1389 تاسيس و فعاليت هاي کترينگ و تامين غذاي شرکتهاي گروه را عهده دار شد. دفتر آن در تهران است.

27- ستاره درخشان درفک

با هدف فعاليت درزمينه هاي ورزشي و رفاهي، تفريحي و گردشي و احداث شهربازي، تله کابين و هتل و موارد مرتبط، در سال 1385 تاسيس شد. دفتر آن در رشت است.

28- شرکت آريا سنگ زرين ايرانيان

يکي از توليد کنندگان سنگ تايل در ايران است كه در سال 1383 تاسيس شدو به توليد و صادرات سنگ هاي طبيعي با کيفيت بالا مشغول شد. محل آن در شهرستان ازناست.

29- شرکت گسترش منيزيم آريا

در سال 1389 با هدف طراحي و راه اندازي واحد شمش منيزيم و فرآورده هاي منيزيمي و انتقال تکنولوژي و تامين تجهيزات و ماشين آلات مورد نياز براي توليد محصولات شمش منيزيم، توليد و عرضه شمش و فرآورده هاي منيزيمي تاسيس شد. دفتر آن در تهران است.

30- شرکت فولاد اکسين خوزستان

اين شركت در تاريخ 23/3/82 تحت شماره 248247 اداره ثبت شرکتها و موسسات غير تجاري در تهران به ثبت رسيد. فعاليت اصلي شرکت، توليد انواع ورقهاي فولادي تا عرض 4.5 متر با ضخامت هاي مختلف است. محل آن در اهواز است.

با اين اوصاف و با نگاهي به بستر وقوع و بروز سوء استفاده‌ در فرآيندي اقتصادي كه بسياري از وجوه آن طبيعي به نظر مي‌رسد، بحث اصلاح نظام بانكي بيش از پيش ضرورت خود را مي‌نماياند. ضرورتي كه اتفاقا يكي از محورهاي اصلي طرح تحول اقتصادي دولت بوده و مسؤولان دولتي و بانكي نيز بارها بر اين ضرورت لاجرم صحه گذارده‌اند.

--

هیچ نظری موجود نیست: