۱۳۹۱ خرداد ۱۰, چهارشنبه

تست روانشناسی:رمزگشايي از يك ماجراي عاشقانه







تست روانشناسی:رمزگشايي از يك ماجراي عاشقانه
یك قلم و كاغذ بردارید و به سوالات زیر با دقت جواب دهید. اگر لازم بود حتی می‌توانید نقاشی هم بكشید. جواب كلی به سوالات ندهید. هر چقدر كامل‌تر و جزئی‌تر به سوالات پاسخ دهید، به نتیجه كامل‌تری می‌رسید. به حافظه‌تان هم اعتماد نكنید، حتما تمام افكارتان را یادداشت کنید چون در این تست لازم است كه تمام جزئیات را به یاد بیاورید.
برای جواب هر سوال، نخستين چیزی كه به ذهن‌تان می رسد را بنویسید
1.‌ در حال گذر از یك مسیر هستید و از دور یك بوته گل رز می‌بینید. این بوته فقط یك شاخه گل رز دارد كه تا به حال مشابه آن را هیچ كجا ندیده‌اید. در این لحظه چه كاری انجام می‌دهید؟
2.‌ از تپه‌ای بالا می‌روید و از آن بالا چمن زاری زیبا را مشاهده می‌كنید. ناگهان یك اسب زیبا را در میان چمن زار می‌بینید. شما شگفت زده شده اید و بنا به دلایلی نمی‌توانید از این اسب چشم بردارید! دلایل‌تان را توضیح دهید و اسب را توصیف كنید.
3.‌ ناگهان احساس می‌كنید در مكان متفاوتی هستید. مكان جدید و متفاوتی كه قبلا آنجا نبوده‌اید. كجا هستید؟
4.‌ در حالی كه غرق تفكرات خود هستید، شخصی دستش را روی شانه‌تان می‌گذارد. شما به عقب بر‌می‌گردید و شخصی را می‌‌بینید كه از قبل او را می‌شناسید. او كیست؟
5.‌ در مسیری که در حال حرکت هستید، ناگهان به آب می‌رسید:
الف. آب را توصیف كنید. برای مثال اقیانوسی بزرگ است یا نهری باریك؟ شفاف است یا كدر؟ كم عمق است یا عمیق؟ آب جاری است یا راكد؟ و اين‌كه آیا روی آب چیزی می بینید؟ اگر جواب‌تان بله است، روی آب چه می بینید؟
ب. آیا آب جاری است؟ ب- 1- آب به سرعت می رود. ب-2- آب به آرامی جاري است. ب-3- آب راكد و ساكن است.
ج. باید به آن سوی آب بروید. چگونه این كار را انجام می‌دهید؟ ج-1- شنا می‌كنید. ج-2- قایق می‌سازید. ج-3- به‌دنبال پل می‌گردید. ج-4- برای پیدا كردن یك راه‌حل مناسب اطراف را خوب جست و جو می‌كنید.
6.‌ ظرف نگهداری آب در آن سوی آب، یك ظرف آب پیدا می کنید. چه می‌كنید؟
6-1- ظرف نگهداری آب را توصیف كنید. بزرگ است یا كوچك؟ برای مثال فلاسك آب است یا منبع بزرگ؟ 6-2- ظرف را همان جا می‌گذارید یا با خودتان می‌برید؟ 6-3- اگر با خودتان ظرف نگهداری آب را می‌برید، آن را خالی می‌ برید یا پُر؟
تفسیر روان‌شناسی جواب‌ها:
1.‌ گل رز: رفتار شما با گل رز نشانه توانایی‌تان در كنترل كردن وسوسه‌هاست. اگر گل رز را بچینید به معنی این است كه قادر به كنترل كردن وسوسه‌های نفسانی نیستید.
2.‌ اسب: توصیف شما از اسب در واقع توصیف‌تان از یك شریك زندگی ایده‌آل است. 3.‌ محیط جدید: این مكان، جایی است كه آرزو دارید در آنجا زندگی كنید. چه این مكان، تخیلی باشد، چه در دنیای واقعی وجود داشته باشد.
4.‌ شخص: شخصی كه دست روی شانه‌تان می‌گذارد، شخصی است كه بیشتر از هر كسی به او اطمینان دارید.
5.‌ آب: آب نماد عشق ورزی است.
حجم آب نشانه میزان عشق درون‌تان است. میزان شفاف بودن آب به طرز تفكر شما در مورد عشق بر‌می‌گردد. اگر آب كدر باشد نشانه این است كه از عاشق شدن می‌ترسید و شاید تجربه و تفكر منفی
نسبت به عشق دارید ولی اگر آب شفاف باشد به این معنی است كه آمادگی عاشق شدن را دارید. هر چقدر آب عمیق‌تر باشد، شما احساس بهتر و عمیق‌تری در زمینه عشق و عاشقی دارید.
جزئیات كوچك دیگر، مثل حباب‌های روی آب و موج های كوتاه، نشانه طبع شوخ و سرزنده شماست. دیدن موجودات زنده در آب مانند اردك، لاك‌پشت و قورباغه و...، به این معناست كه به احتمال زیاد، شما به داشتن فرزند تمایل دارید.
ب. میزان سرعت حركت آب نشان‌دهنده عشق درونی تان نسبت به همسرتان است. هر چقدر سرعت آب بیشتر باشد، شما در ابراز عشق كردن ماهرتر هستید.
ج. نوع راهی كه برای رد شدن از رودخانه انتخاب می‌كنید به معنای روش شما برای انتخاب همسر است.
ج-1- آنقدر می‌گردید تا بالاخره همسر ایده‌آل خود را پیدا كنید.
ج-2- خودتان شرایطی را مهیا می‌كنید تا با افراد بیشتر و متفاوتی آشنا شوید و بعد از آن شخص مورد علاقه خود را از بین آن‌ها انتخاب می‌كنید. شما برای پیدا كردن شریك زندگی‌تان عجله زیادی ندارید.
ج-3- پیش‌زمینه‌ای برای انتخاب همسر ندارید، فقط می‌خواهید كه ازدواج كنید.
ج-4- شما برای انتخاب همسر فردی سختگیر هستید و محال است بدون تحقیقات مفصل با كسی ازدواج كنید.
هر چقدر راحت‌تر از آب عبور كنید؛ به این معناست كه برای ازدواج كردن آماده تر هستید.
پیدا كردن راه برای رد شدن از عرض رودخانه نشانه تمایل شما برای پیدا كردن راهی مطمئن برای انتخاب همسر است.
اگر اطراف آب را برای پیدا كردن راه‌حلی مناسب به‌منظور رد شدن از آب جست‌وجو كردید، نشانه این است كه كمی از ازدواج كردن هراس دارید. اگر بی‌مهابا و بدون فكر به آب بزنید به این معناست كه بدون فكر همسر انتخاب می‌كنید.
6.‌ ظرف نگهداری آب
6-1-توصیف شما از ظرف نگهداری آب به طرز تفكر شما نسبت به روابط عاشقانه برمی‌گردد. اگر ظرف آب
یك ظرف ساده و كاربردی مثل قمقمه یا بطری آب بود، به این معناست كه شما نگاهی واقع‌بینانه و
منطقی نسبت به زندگی مشترك دارید. ظروف كاربردی از مواد محكم ساخته شده‌اند، چكه نمی‌كنند و به راحتی نمی‌شكنند.
اگر این ظرف؛ زینتی و برای مثال یك تنگ بلوری و بیش از حد آراسته باشد، شما در روابط‌تان به‌دنبال ازدواجی هستید كه آرمان‌گرا، احساسی و هیجان‌انگیز باشد. ظروف زینتی احتمال شكستن زیادی دارند به همان نسبت هم این نوع انتخاب همسر خطرات زیادی دارد و احتمال شكست آن زیاد است.
اگر ظرف هم زیبا و هم كاربردی باشد نشانه تعادل در احساسات و منطق‌تان در انتخاب شریك زندگی است.
اگر ظرف نگهداری آب، كثیف و از كار افتاده باشد، به این معناست كه شما آمادگی ازدواج و روابط طولانی‌مدت را ندارید و نسبت به آن بدبین هستید.
6-2-اگر ظرف نگهداری آب را همراه خودتان بردید، نشان‌دهنده این است كه شما شادی را در زندگی مشترك و روابط طولانی می‌بینید نه یك احساس عاشقی زودگذر!
6-3- اگر ظرف نگهداری آب را پر كردید و با خود بردید، نشانه این است كه مسائل زناشویی در ازدواج برای‌تان اهمیت زیادی دارد و اگر ظرف نگهداری آب را خالی كردید و همراه خود بردید، به این معناست كه مسائل زناشویی آنقدرها هم در زندگی شما نقش مهمی ندارد.

هیچ نظری موجود نیست: