۱۳۹۱ خرداد ۱۱, پنجشنبه

زمین خراش برعکس


معماران طرح آسمان خراشی 65 طبقه را ارائه کرده اند که این بار به جای چهره آسمان قلب زمین را نشانه می گیرد و تا عمق 300 متری زمین در مرکز مکزیکوسیتی امتداد خواهد داشت...

معماران طرح آسمان خراشی 65 طبقه را ارائه کرده اند که این بار به جای چهره آسمان قلب زمین را نشانه می گیرد و تا عمق 300 متری زمین در مرکز مکزیکوسیتی امتداد خواهد داشت...

به گزارش خبرگزاری مهر، این هرم واژگون در مرکز مکزیک سیتی از این رو به صورت وارونه طراحی شده تا بتواند با محدودیت ارتفاع در ساخت ساختمانها در این بخش از مکزیک مقابله کند.
این ساختمان زیرزمینی از 10 طبقه مسکونی و تجاری و 35 طبقه اداری برخوردار است، همچنین به گفته "استبان سورز" هرم واژگون مکزیکو می تواند مرکز فرهنگی جدیدی را در خود بگنجاند. به گفته وی شهر نیازمند دفاتر، زیرساختها و فضاهای مسکونی جدید است اما در حال حاضر فضای خالی برای احداث چنین ساختمانهایی موجود نیست. همچنین تخریب ساختمانهای قدیمی غیرقانونی است و حتی در صورت وجود فضای کافی، امکان ساخت ساختمانی بلندتر از هشت طبقه در این شهر وجود ندارد.
از این رو تنها راه باقی مانده برای ساخت مرکزی فرهنگی، مسکونی، تاریخی رفتن به زیر زمین و ساخت یک "زمین خراش" است، چنین ساختاری می تواند حضور نمادین میدان شهر و سلسله مراتب ساختمانهای موجود در اطراف آن را حفظ کند.
این ساختار به گفته معماران هرمی واژگون با فضایی مرکزی تماما شیشه ای است تا ساکنان آن بتوانند از فضاهای موجود در این هرم برای دسترسی به نور طبیعی و سیستم تهویه هوای مطبوع استفاده کنند. همچنین این هرم می تواند مکانی برای برگزاری انواع فعالیتهای فرهنگی-اجتماعی از قبیل برگزاری کنسرتها، نمایشگاه های باز و رژه های نظامی است.
هرمها در تاریخ معماری مکزیک نقش حیاتی دارند و تمدنهای باستانی در این منطقه معمولا ساختارهای هرمی عظیمی بنا می کرده اند. زمانی که آزتکها برای اولین بار به دره مکزیک آمدند هرمهایی را در میان یک دریاچه بنا کردند. با رشد و توسعه پادشاهی آزتکها ابعاد این هرمها نیز رشد کرد و آزتکها هرمهای جدید را بر روی هرمهای قدیمی می ساختند. از این رو هرمهای باستانی ترکیبی از لایه های دوره های مختلف تاریخی مکزیک است:
"زمین خراش" 65 طبقه ای تا عمق 300 متری زمین در زیر شهر مکزیکو امتداد خواهد داشت
بنای این هرم واژگون با هدف غلبه بر محدودیتهای ساخت ساختمانهای مرتفع در مکزیکو انجام می گیرد
این بنا در میدان اصلی شهر بنا شده و پرچم بزرگ مکزیک بر فراز آن نصب خواهد شد
درون این هرم تماما از شیشه ساخته خواهد شد تا نور طبیعی به تمامی قسمتهای هرم برسد


هیچ نظری موجود نیست: