۱۳۹۲ خرداد ۲۲, چهارشنبه

غول صنعت پوشاک و مد جهان کیست؟






غول صنعت پوشاک و مد جهان کیست؟


ایزاک آندیک، موسس گروه پوشاک اسپانیایی مانگو، با ثروت 8/4 میلیارد دلار صدوشصت‌وهفتمین فرد ثروتمند دنیا به شمار می‌رود. وی فردی مشهور در صنعت کسب و کار مد و پوشاک در اسپانیا و جهان به شمار می‌رود. ایزاک آندیک ارمی‌در سال 1955 در شهر استانبول در ترکیه به دنیا آمد.

 

خانواده او در دهه 1950 به ترکیه مهاجرت کردند. آندیک کسب و کار مد و کالاهای لوکس را در سال 1972، زمانی که تنها 17 سال داشت‌، شروع کرد. در واقع او که در آن زمان از سفری بازگشته بود تعدادی از پیراهن‌هایی را که با خود آورده بود به قیمت دو برابر مبلغی که برای آن پرداخته بود به تعدادی از فروشگاه‌های لباس فروخت.

زمانی که آندیک به اولین درآمد یک میلیونی خود دست یافت تصمیم گرفت فعالیت خود را گسترش دهد و شروع به وارد کردن کت‌های دست دوز از افغانستان کرد. وی زمانی که تنها 18 سال داشت یک ماشین خرید و به‌وسیله آن لباس‌هایی را که وارد می‌کرد در اسپانیا می‌فروخت.

موفقیت او همچنان ادامه پیدا کرد و آندیک فروش کفش را نیز به کسب و کار خود اضافه کرد. آندیک با گسترش روز افزون کسب و کارش در نهایت در سال 1984 اولین فروشگاه مانگو را در بارسلونا بازگشایی کرد و تصمیم گرفت یک برند به نام مانگو را برای فروشگاه خود خلق کند.
 


تعداد فروشگاه‌های مانگو تا یک سال بعد به 5 فروشگاه در بارسلونا و یک فروشگاه در والنسیا رسید. کسب و کار آندیک آنقدر سریع رشد کرد که طی 10 سال توانست بیش از 100 فروشگاه در سرتاسر اسپانیا بازگشایی کند. مانگو از آن زمان به طور چشمگیر و سریعی گسترش داشت، به طوری که تا سال 2004 این شرکت بیش از 700 فروشگاه در 72 کشور دنیا در اروپا،‌ آسیا،‌ آفریقا و آفریقای جنوبی باز کرده بود.

 

این رشد بر اساس فرمولی بود که شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد و آن هم ارائه محصولاتی انحصاری،‌ با طراحی و کیفیت عالی است که چون به طور انبوه عرضه نمی‌شوند خاص و منحصر به فرد شناخته می‌شوند. مانگو با این فلسفه تبدیل به رقیبی اصلی برای نام‌های بزرگ در صنعت مد و پوشاک شد و موفقیت برند آن از مرزهای اسپانیا هم فراتر رفت.

 

اسکارلت جوهانسون یکی از مدلهای تبلیغاتی مانگو

آندیک به خوبی می‌دانست برای اینکه بتواند برند خود را ارتقا بدهد به فضایی جوان و نوآورانه به عنوان کلید موفقیت احتیاج دارد. کلید موفقیت دیگر این شرکت بی‌شک سیستم فرانشیز آن در فروشگاه‌ها است. زیرساخت بسیار مدرن و لجستیک کارآمد مانگو باعث شده تا بتواند نیازهای تمامی‌شعبه‌های خود در 5 قاره را به خوبی پوشش دهد.

در حال حاضر بیش از 1200 فروشگاه این شرکت در 92 کشور دنیا فعالیت می‌کنند و فروشی 2 میلیارد دلاری را برای این شرکت به ارمغان می‌آورند. در حال حاضر این شرکت دومین صادر کننده پوشاک زنان در اروپا محسوب می‌شود. این گروه حتی به تازگی در حال بازگشایی شعبه‌هایی در ایران،‌ عراق و بلاروس است.

ایزاک آندیک ازدواج کرده و سه فرزند دارد. وی در حال حاضر ساکن شهر بارسلونا است. وی به شدت از انظار عمومی‌دوری می‌کند، به شکلی که تا سال 2006 تقریبا در هیچ جمعی به شکل علنی حضور نداشته و هیچ عکسی هم از او در دسترس نبوده است. این وضعیت به‌تدریج تغییر کرده است.






--
مانی
Iran Web Host



هیچ نظری موجود نیست: