۱۳۸۹ خرداد ۳, دوشنبه

Gozareshi az Zendane MicroSoft Dar China !

 زندان مایکروسافت در چین

قربانیانی که تولیدات انفورماتیکی می‌سازند
!


مایکروسافت تمایل ندارد تصویر بالا در جهان رویت شود. تصویری که کارگران چینی را نمایش می‌دهد که در شیفت‌های ۱۵ ساعته مشغول به کار هستند و در زمان استراحت ۱۰ دقیقه‌ای [!] خود به خواب فرو رفته‌اند. مردان و زنانی که مجبور هستند شش یا هفت روز هفته را مشغول ساختن ماوس و میکروفن و وب‌کم و دیگر محصولات سخت افزاری برای شرکت مایکروسافت و شرکت های مشابه باشند. تصویری که از شرکت KYE در چین به بیرون درز کرده است.

دختران جوانی که تنها بین ۱۸ تا ۲۵ سال سن دارند باید از ساعت ۷.۴۵ صبح تا ساعت ۱۰.۵۵ شب کار کنند و گاهی هزاران کارگر باید در اتاق‌های کوچک و با گرمای بالا مشغول کار در این بازه زمانی باشند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

بر طبق گزارش NLC یا کمیته‌ای که وضعیت این کارگران را در طی ۳ سال تحقیق بررسی کرده این کارگران در حین کار نباید صحبت کنند و یا به موسیقی گوش دهند. همچنین آن‌ها باید غذاهای بی کیفیت کارخانه را بخورند و در حین شیفت خود حق رفتن به دستشویی را ندارند. همچنین اغلب این کارگران در خوابگاه کارخانه می‌خوابند ۱۴ نفر در یک اتاق و خود آن‌ها باید تشک و رخت‌خواب خود را بخرند و گرنه باید بر روی چوب بخوابند! آن‌ها با اسفنج و سطل حمام می‌کنند و نکته عجیب اینکه یکی از کارگران به خاطر اینکه انگشت‌هایش در زیر دستگاه پانچ قطع شده جریمه شده است !

در کارخانه KYE هر روز (حتی روز تعطیل) تعداد بسیار زیادی از تولیدات انفورماتیکی پر استفاده در دنیای فناوری امروز از ماوس تا وب کم و سخت افزارهای کنسول بازی ایکس باکس مونتاژ می شوند. گرمای داخل کارخانه غیرقابل تحمل است چرا که روسا تنها زمانی دستگاههای خنک کننده و تهویه را روشن می کنند که کسی بخواهد برای بازدید بیاید.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

البته مایکروسافت تنها شرکتی نیست که تولید محصولات خود را به KYE داده ولی حدود ۳۰ ٪ از محصولات این کارخانه متعلق به شرکت مایکروسافت است و مابقی شرکت‌هایی چون HP ، سامسونگ ، لاجی تک ، ایسر ، ASUS و دیگر شرکت‌های صنایع انفورماتیک مشتری این شرکت هستند. محصولاتی که این شرکتهای بزرگ به عنوان سند افتخارات خود در بازارهای دنیا عرضه می کنند در حقیقت حاصل دسترنج نوجوانان و جوانان چینی بین سنین ۱8 تا ۲۵ سال است.

یکی از این کارگران به این کمیته تحقیق گفته است: "ما شبیه زندانی‌ها هستیم. به نظر میرسه ما فقط برای کار کردن زنده هستیم" بطوریکه این عکسها به صورت مخفیانه گرفته شده اند چرا که مسئولان این کارخانه چینی به هیچ وجه اجازه عکسبرداری از شرایط داخلی این کارخانه را نمی دهند. این شرایط غیرانسانی در گزارش NLC تشریح شده است.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

پس از انتشار گزارش NLC، سخنگوی غول مایکروسافت اظهار داشت: "ما در حال بررسی گزارش NLC هستیم و یک درخواست رسمی برای بررسی وضعیت کارگران چینی تنظیم کرده ایم. ما در برخورد با این مشکل بسیار جدی هستیم و تصمیمات درستی در حل آن اتخاذ می کنیم"

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



--
Mani
Iran Web Host
http://irwhost.ir

هیچ نظری موجود نیست: