۱۳۸۹ شهریور ۱۶, سه‌شنبه

متن جسورانه همشهری در مورد استعفای وزیر


این عین مطلب مندرج در همشهری 14 شهریور 89:
در خبرها آمده بود وزیر امور خارجه کره‌جنوبی یومیونگ هوآن به پارتی‌بازی در استخدام دخترش در سمتی در سطح متوسط وزارتخانه متبوع خود متهم شده است و به همین علت، استعفای خود را تقدیم رئیس‌جمهور کرده و از اینکه با استخدام دختر خود برای مردم موجب دردسر شده اظهار تأسف کرده است

باید پرسید چه عاملی باعث می‌شود یکی از عالی‌ترین مقامات سیاسی یک کشور برای اقدامی که در کشور ما شاید پیش‌پا افتاده‌ترین تخلف باشد از سمت خود استعفا ‌دهد و از مردم عذرخواهی ‌کند؟ آیا آنان دینی متعالی مانند ما دارند؟ آیا واقعاً اسلام بر چنین جامعه‌ای حکومت می‌کند؟ آیا مانند ما معصومینی دارند که سخنانشان مانند دُر می‌درخشد و جوامع انسانی را رونق می‌بخشد؟ آیا پیامبری عظیم‌الشأن دارند که کلامش تا عمق جان نفوذ می‌‌کند و به انسانیت آرامش می‌بخشد؟

آیا آنان شب‌های قدری دارند که با احیای آن مستغرق در فیوضات الهی باشند؟ آیا آنان صاحب عصر و مولایی دارند که دائم دفتر اعمالشان نزد او گشوده است و او باید آن را تأیید کند؟ آیا نظام آنان ولایی است و ولی‌فقیهی که تالی‌تلو معصوم است بر آنان حکومت می‌کند و آنان را نصیحت و از عذاب اخروی می‌ترساند؟ چرا با داشتن همه محاسن که دنیای متمدن امروز در حسرت بخشی از آن است در مسلمانی می‌لنگیم و نمی‌توانیم در مسیری که اسلام تعیین کرده است حرکت کنیم؟

http://www.hamshahrionline.ir/news.aspx?id=115396


هیچ نظری موجود نیست: