۱۳۹۱ بهمن ۱, یکشنبه

مکانهای شگفت انگیزی که در این جهان نمی گنجند

مکانهای شگفت انگیزی که در این جهان نمی گنجند!

مکانهای شگفت انگیزی که در  این جهان نمی گنجند!
این مکانها به ما یادآوری می کنند که حتی در دوره شگفتی های تکنولوژی مکان های زیبایی وجود دارند که باید کشف شوند.

سیاره ما زمین، دارای مکانهای عجیب و غریب و غالبا زیبایی می باشد که قدرت الهام بخشی و گیج کنندگی دارند. این مکانها به ما یادآوری می کنند که حتی در دوره شگفتی های تکنولوژی مکان های زیبایی وجود دارند که باید کشف شوند. در اینجا به معرفی بعضی  ازمناظر زیبا و شگفت انگیز در جهان میپردازیم.



دریاچه خالدار


 
دریاچه خالدار یک دریاچه قلیایی و نمکی است که در اوسویوس واقع در بریتیش کلمبیای کانادا قرار گرفته است ودارای مواد معدنی زیاد و گوناگونی می باشد.



در تابستان بیشتر آب دریاچه با پشت سر گذاشتن همه مواد معدنی تبخیر می شود.خال های بزرگی روی دریاچه ظاهر شده و بستگی به ترکیب مواد معدنی  در آن زمان دارند. لکه ها دارای رنگ های مختلفی می باشتد. لکه ها  عمدتا از منگنزو سولفات تشکیل شده اند که در تابستان متبلور می شوند. از آنجاییکه فقط مواد معدنی در دریاچه باقی می مانند،  راه های عبور طبیعی را در اطراف و بین لکه ها  به سختی بو جود می آیند.



  دریاچه خالدار شامل مقدار زیادی سولفات منیزیم، کلسیم و سولفات سدیم می باشد.



  گذرگاه عظیم



گذرگاه عظیم دارای 40000 ستون مرمر سیاه  متصل بهم می باشد که در اثر فوران آتشفشانی بوجود آمده اند. این گذرگاه در County Antrim  واقع در سواحل شمال شرقی ایرلند شمالی می باشد.
 

این گذرگاه  مربوط به افسانه جنگاور ایرلندی Fionn mac Cumhail می باشد که گذرگاه را برای رفتن به اسکاتلند ساخت  تا با دشمن خود Benandonner بجنگد.  قسمتی از افسانه این را بیان می کند که Fionn قبل از رسیدن به اسکاتلند به خواب می رود. وقتی که    Benandonner  دید او نرسیده از پل گذشت تا او را پیدا کند. همسر Fionnپتویی به دور او کشید  مانند یک بچه. فیون بعد از دیدن جثه بزرگ Benandonner فرار کرد و از همسرش خواست تا او را به شکل یک کودک در آورد.  زمانیکه Benandonne کودک به آن بزرگی را دید با  خود فکر کرد که پدرش حتما یک فرد غول پیکر باید باشد. بنابراین Benandonner با ترس و حشت به طرف خانه فرار کرد و دره را شکافت تا اگر توسط Fionn  تعقیب شد بتواند فرار کند.

گذرگاه عظیم متعلق به Natinal Trust   می باشد و یکی از معروفترین جاذبه های توریستی در ایرلند شمالی است.



Pamukkale



استخر های زیبا ، کوچک و غیر عادی Pamukkale که قدمت دو هزار ساله دارد و هنوز هم یکی از شگفتگی های جهان به شمار می رود.

`
 
هزاران سال پیش به دلیل زلزله هایی که در ترکیه معمول است باعث ایجاد ترک هایی شد که  اجازه داد چشمه های گرم و جوشان آبهای غنی از کربنات سدیم را به سطح بیاورند. همانطور که اب تبخیر می شد مواد گچی فشرده شده و تشکیل لایه ای را در بالای لایه تراورتین می دهند. و کم کم دیوارهایی را در طول زمان به همان روش می سازند. که یک گلفشنگ در غار تشکیل می شود.


ظاهرا Pamukkale  به معنی قلعه پنبه ایی می باشد. اما   Greco-Romans یک شهر رابالای ان ساخت که هراپلیس نام داشت وبه معنی شهر مقدس و روحانی می باشد. آنها همچنین این مکان را یک مکان مهم و نایاب تشخیص دادند  که قدرت شفا دهندگی در آبهای سفیدشیری رنگ را دارد.


دره های خشک McMurdo


 
دره های خشک McMurdo یک ردیف دره در آنتارکتیکا واقع در غرب ویکتوریا لند در مک موردو  می باشند.این منطقه به نظر می رسد که متعلق به این زمین نباشد. منطقه شامل ویژگی های زمین شناسی جالب و زیادی می باشد مانند دریاچه ویدا و رود خانه آنیکس و  آنتارکتیکا که بلند ترین رودخانه می باشد. کف دره گاهی اوقات شامل یک دریاچه یخ زده با چندی متر ضخامت می باشد.
 


این دره همچنین شامل یک از بیابان های زیر یخ در جهان ، با آب بی نهایت شور، زندگی موجودات ساده و مرموز و یک موضوع در حال تحقیق می باشد.



دانشمندان شاید دره های خشک را یک منبع مهم شناخت زندگی ماورای جوی در نظر می گیرند.


جزیره Socotra



این جزیره به سادگی هر گونه تصور و خیال  درباره آنچه که در زمین طبیعی در نظر گرفته می شود را رد می کند. ممکن است که شما به این فکر کنید که به سیاره دیگر یا منطقه دیگری از زمین سفرکرده اید.


جزیره Socotra که قسمتی از 4 جزیره می باشد، از نظر جغرافیا یی به مدت 6 یا 7 ال از قاره آفریقا جدا شده است.  این جزیره مانند جزایر Galapagos، مملو از گونه های کمیاب گیاهان و جانوران میباشد که 3/1 آنها بومی می باشند.




آب و هوای این جزیره ناملایم و گرم و خشک می باشد. زندگی گیاهی شگفت انگیزی در آنجا رونق یافته است. سواحل شنی گسترده ایی وجود دارند که تا فلات سنگ آهک پر از غار گسترش یافته اند و کوهایی در آن وجود دارند که 1525 متر ارتفاع دارند. درختان و گیاهان این جزیره از 20 میلیون سال قبل وجود دارند و دارای انوع گوناگونی می باشند.


Lencois Maranhenses
 

پارک ملی Lencois Maranhenses در ایالت Maranhão ، شمال سوحال برزیل که 300 کیلومتر مربع می باشد قرار دارد، که دارای ریگ های روان و مرداب به رنگ آبی تیره می باشد، و یکی از زیباترین و منحصر به فرد ترین مکان ها در جهان می باشد. ریگ های روان بیش از 50 کیلومتر قاره را در بر گرفته و زمانی که از بالا دیده می شود یک منظره بستر مانند سفید رنگ را بو جود می آورد.


 
Lencois Maranhenses به نظر میرسد که مانند یک بیابان آرمانی باشد. در حقیقت یک بیابان نیست و  بیرون از حوزه آمازون قرار گرفته است. این ناحیه باران های منظمی در ابتدای سال دارد. باران ها یک پدیده خارق العاده را بوجو می آورند. آب تازه بین شن ها و ریگ های روان جمع آوروی می شود. و بیابان را با مرداب های سبز و آبی خالدار می کند، که بیشترین مقدار آنها در ما ههای جولای و سپتامبر می باشد.



منطقه به طور شگفت انگیزی مکان انواع مختلف ما هی ها می باشد که علیرغم ناپدید شدن مرداب ها در زمان فصل خشک تخم های خود را از دریا بوسیله پرندگان می آورند.


Rio Tinto



معادن Rio Tinto  یک منظره خواب اور را بوجود می آورند . گسترش آن نه تنها  منحصر به کوهها و دره ها نیست بلکه کل روستا را در بر گرفته است.



این رودخانه به دلیل دارا  بودن باکتری های هوازی در آب جاذبه های علمی را به دست آورده است. شرایط در رودخانه شبیه به مکان های دیگر منظومه شمسی می باشند و به نظرمی رسد درای آب مایع، مانند مریخ زیر زمینی باشد.



Rio Tinto به دلیل دارا بودن PH2 و رنگ قرمز تیره اش حلال فلزات بوده و قطعا دو ست بشر نمی باشد.



تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture

--

جزیره سوکوترا؛ یکی از عجیب ترین مکان های روی زمین!! (+عکس)

جزیره سوکوترا؛ یکی از عجیب ترین مکان های روی زمین!! (+عکس)

جزیره سوکوترا
مثل جزایر گالاپاگوس این جزیره هم بالغ بر 700 گونه مختلف گیاه و جانور را در خود جای داده است. که یک سومشان فقط مخصوص این منطقه هستند و در هیچ کجای جهان یافت نمی شوند....

                                                         
سوکوترا یک مجمع الجزایر کوچک یمنی از چهار جزیره در مکانی پرت در اقیانوس هند و از یک سو نزدیک ساحل شاخ آفریقا قرار دارد و حدود 350 کیلومتر از جنوب شبه جزیره عربی فاصله دارد. سوکوترا یکی از دورافتاده ترین مکان های روی زمین و منطقه ای اقلیمی است. دارای زمین های ساحلی هموار با فرم های باریک، فلات های آهکی با غارها و کوه هایی با ارتفاع 1.525 متر بالاتر از سطح دریا.

http://www.seemorgh.com/uploads/1391/07/356ytrhgfjghkj.jpg

سوکوترا
مثل جزایر گالاپاگوس این جزیره هم بالغ بر 700 گونه مختلف گیاه و جانور را در خود جای داده است. که یک سومشان فقط مخصوص این منطقه هستند و در هیچ کجای جهان یافت نمی شوند. این منطقه هوایی گرم و خشک و نامناسب دارد و با این وجود گیاهان عجیبی اینجا می روید. درختان اینجا ظاهری شبیه قارچ دارند.

سوکوترا

سوکوترا

سوکوترا

سوکوترا
درختان رز بیابان که تنه آنها بیشتر شبیه پای فیل است.

سوکوترا

سوکوترا
درخت خون اژدها در جلوی کوه های Skund در جزیره سوکوترا قرار دارد. دلیل نام گذاری این درخت به خاطر این است که هرگاه خراشی روی پوسته آن ظاهر شود مایع قرمز رنگ غلیظی از آن دفع می شود.


سوکوترا

http://www.seemorgh.com/uploads/1391/07/preview.jpg

سوکوترا

http://www.seemorgh.com/uploads/1391/07/socotra_island_20.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1391/07/socotra_island_21.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1391/07/socotra_island_23.jpg





تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture


--
مانی
Iran Web Host



ليتواني! كشوري كه مردمش در كارت پستال زندگي مي كنند

ليتواني! كشوري كه مردمش در كارت پستال زندگي مي كنند...

جمهوری لیتوانی کشوری است در شمال شرقی اروپا که از شمال به لتونی، از مشرق و جنوبشرقی به بلاروس، از جنوب به لهستان، از جنوبغربی به روسیه (منطقه برون بومی کالینینگراد) و از مغرب به دریای بالتیک محدود می‌شود...
















































--
مانی
Iran Web Host